Nabídka vašich služeb je často prvním kontaktem s potenciálním zákazníkem, a proto vám přinášíme několik rad a doporučení, jak připravit poptávajícímu nabídku a zvýšit šanci na úspěch v poptávkovém řízení.
Každá poptávka je zadána za účelem nákupu, ve většině případů konkrétního zboží nebo služeb. Vaše nabídka by měla odpovídat zákazníkovým potřebám a být cílena přímo na konkrétní poptávku, čímž zvyšujete šanci na získání poptávky. Je často zbytečné zasílat zákazníkovi nabídky na služby, které nepoptává, a naopak to může být považováno za nevyžádanou poštu.
Zaujala vás poptávka? Neváhejte a oslovte zákazníka co nejrychleji. Nemusíte zákazníkovi zasílat konečnou cenu, ale rychlá a věcná komunikace je pro zákazníka velmi důležitá, zvyšujete tak zákazníkovu důvěru a šance na získání poptávky.
Přesvědčte zákazníka o profesionalitě vašich služeb a nabídněte mu veškeré doplňkové služby, jako jsou doprava, montáž, garance, prodloužená záruka, pojištění apod.. Zákazníci jsou různorodí a každému vyhovuje něco jiného, možnost výběru je vždy přínosem.
Nabídka, pod kterou se podepíšete, by měla obsahovat všechny položky celé realizace od ceny za dopravu, materiál až po finální a dokončovací práce. V případě výběrů z více variant je nezbytné varianty mezi sebou porovnat tak, aby konečná cena byla zřejmá na první pohled.
Připravili jsme pro vás nabídkový nástroj, který vám usnadní komunikaci se zákazníkem a především vám pomůže vytvořit kalkulaci a nabídku na míru, a to během několika minut. U každého detailu poptávky najdete formulář tzv. Rychlé nabídky, kde vyplníte veškeré údaje, které chcete poptávajícímu sdělit. Nabídku si můžete zkontrolovat v podobě náhledu a poté odeslat přímo poptávajícímu.
Příklad vytvořené nabídky:
Kvalitně připravená Rychlá nabídka >>
Špatně připravená Rychlá nabídka >>
Zákazník utrácí své peníze a musí vědět za jaké služby. Vaše nabídka by měla být věcná a srozumitelná i pro neodborníka. Ideální variantou je cenová nabídka, včetně specifikace materiálů, výrobce, množství, ceny za jednotku a odpovídající DPH.
Hodnocení z vašich realizací je tou nejcennější komoditou, kterou nezapomínejte zákazníkům prezentovat. K aktivní propagaci vašich hodnocení slouží například služba Partnerský zápis a nebo doporučujeme uvádět v cenové nabídce třeba i odkaz na vaše webové prezentace obsahující dokončené realizace.
Každý z nás se během dne dostane do situace, kdy jednoduše nemůže vzít telefon, anebo není zvyklý každý den kontrolovat svůj e-mail. Pokud zákazník nezareagoval na vaši zprávu, pak zákazníka kontaktujte znovu a vyzkoušejte i jiné formy komunikace (e-mail, sms, telefon).