Nejčastější otázky

V této sekci naleznete odpovědi na vaše nejčastější dotazy. Informace na této stránce se týkají nejen poptávajících uživatelů, ale také dotazů ze strany firem. Pokud byste zde nenašli odpověď na vaše dotazy, neváhejte se obrátit na podporu našeho poptávkového systému na stránce Kontakty.

Potřebujete pomoci? Zavolejte nám

Naše zákaznická linka vám pomůže s jakýmkoliv dotazem.

601 601 581 Po - Pá 8:00 - 17:00
Radka Ohnoutová

Zuzana Marvanová

FAQ - Firmy

Jak se zaregistrovat k odběru poptávek?

Pro registraci firmy za účelem odběru poptávek slouží jednoduchý registrační formulář. Registrace pro odběr poptávek je zdarma a nezávazná.

Je zasílání poptávek zpoplatněno?

Zasílání poptávek na e-mail registrované firmy je zcela zdarma. Firma si tak může vytvořit přehled o možnostech, které náš poptávkový systém poskytuje a na základě zkušenosti případně zvolit placenou formu služeb.

Kolik kategorií pro zasílání si mohu nastavit a jak?

Jako první poptávkový systém v ČR poskytujeme možnost nastavení neomezeného počtu kategorií pro zasílání poptávek. Firma si může pro zasílání zvolit nejen různé obory činnosti, ale také lokality, a to od celé ČR až po jednotlivé kraje.

Jak získám kontakt na poptávající uživatele?

Základním požadavkem pro přístup ke kontaktům je úspěšná registrace. Po dokončení registrace si zvolíte službu, kterou chcete využívat.

Kolik firem reaguje na jednu poptávku a jaká je tedy konkurence?

Jako první poptávkový systém na trhu máme tzv. omezenou konkurenci. Na kreditovou poptávku může reagovat pouze prvních 10 firem. Díky tomuto unikátnímu nástroji zvyšujeme podíl úspěšně realizovaných poptávek. U paušálních poptávek omezená konkurence není k dispozici.

Mohu poptávající kontaktovat přímo přes Poptávej.cz?

Ano, můžete využít nástroj Rychlá nabídka, který je k dispozici u všech zobrazených kontaktů. Zákazníky tak oslovíte přímo skrz uživatelské rozhraní bez nutnosti vyplňovaní vašich kontaktních údajů. Veškeré vytvořené nabídky jsou k dispozici v uživatelském účtu podnikatele.

Jak funguje kreditový systém a dobití?

Kreditový systém umožňuje registrovaným firmám získat kontaktní údaje na poptávající uživatele, a to zejména ve stavebních oborech. Firma může na svůj uživatelský účet dobít zvolenou výši kreditu a využít jej tedy k zobrazení kontaktů u kreditových poptávek ze zvolených oborů a lokalit. Kredit si můžete dobít přes webové stránky a nebo na zákaznické lince 601 601 581.

Kolik kreditů si můžu maximálně dobít?

Maximální hranice dobití kreditů z webového rozhraní projektu Poptávej.cz je odvozena dle aktuálního ceníku. V případě zájmu o dobití většího počtu kreditů nás neváhejte kontaktovat.

Co to jsou Paušální poptávky?

Paušální poptávky jsou poptávky, které nejsou součástí kreditových poptávek a nelze je tak zobrazovat pomocí kreditů. Pro zobrazování paušálních poptávek je nutné aktivovat službu Paušální poptávky. Kategorie pro paušální poptávky jsou jasně definované a jsou diametrálně odlišné od kategorií pro kreditové poptávky.

Co to jsou Poptávky ZDARMA?

Poptávky zdarma jsou kreditové poptávky, které jsme uveřejnili v minulých dnech, ale zatím neobdržely žádnou nabídku. Protože je pro nás důležité, abychom našli poptávajícímu firmu, rozhodli jsme se tyto poptávky nabídnout zdarma všem našim věrným klientům.

Jaké kategorie spadají pod Paušální poptávky?

Mezi paušální poptávky patří zejména kategorie Ubytovací služby, Nákladní doprava, Účetní služby, Správcovské služby, Stěhovací služby, Autoservisní služby, Právní služby, Reklamní služby, Služby v IT a mnoho dalších služeb.

Jaké kategorie spadají pod Kreditové poptávky?

Do kreditových poptávek spadají veškeré ověřené poptávky z oboru Stavebnictví, Řemesel, Zabezpečení majetku, Nábytkářské služby a Stavební materiály.

Co mám dělat, pokud zapomenu heslo?

V případě ztráty vašeho hesla si můžete nechat zaslat nové heslo přímo z našich webových stránek.

Jak mám aktualizovat údaje o firmě?

Pro editaci údajů o vaší firmě se přihlaste pod svými přihlašovacími údaji do uživatelského účtu, kde můžete editovat veškeré údaje vaší společnosti.

FAQ – Poptávající

Je služba zadání poptávky zdarma?

Služba zadání poptávky je pro soukromé i firemní účely zcela zdarma a bez závazků.

Jak mohu zadat poptávku?

Pro zadání poptávky je nezbytné vyplnit poptávkový formulář, ve kterém specifikujete vaše požadavky po službách či zboží ze zvolené lokality. Čím podrobněji poptávku popíšete, tím relevantnější nabídky obdržíte od našich registrovaných firem. Na základě zadané poptávky zkontroluje náš pracovník veškeré informace, které byly uvedeny v poptávkovém formuláři, a připraví poptávku k rozeslání registrovaným firmám.

Komu všemu se poptávka posílá?

Zadaná poptávka je rozeslána pouze registrovaným firmám, které odpovídají svým oborem činnosti a lokalitou požadavkům poptávajícího uživatele. Poptávka se tak dostává do rukou živnostníků a firem, kteří připraví a zašlou poptávajícímu nabídku služeb či zboží na míru jeho požadavkům. Díky zdravému konkurenčnímu prostředí mezi registrovanými firmami mohou poptávající uživatelé očekávat nabídky s úsporou až desítek procent z běžné ceny služeb a zboží.

Kdy mám očekávat první nabídky od firem?

První reakce firem na vaši poptávku můžete očekávat již do několika hodin od zadání vaší poptávky na Poptávej.cz. Zaslané nabídky jsou plně v kompetenci registrovaných firem, které nabídku připravují, a podle náročnosti nabídky se mohou lišit i reakční doby u jednotlivých poptávek.

Kde mohu upravovat a kontrolovat stav zadané poptávky?

Po zadání poptávky do našeho systému máte možnost poptávku editovat a kontrolovat ve svém uživatelském účtu v rámci sekce Moje poptávky. Uživatelský účet je automaticky založen při vašem prvním zadání poptávky na Poptávej.cz a tak ihned po odeslání poptávkového formuláře jsou vám vytvořeny přihlašovací údaje, které obratem obdržíte do uvedeného kontaktního e-mailu.

Podle čeho mám vybírat ze zaslaných nabídek?

Doporučujeme vybírat mezi firmami, které jsou ověřené a nemají u nás negativní hodnocení od uživatelů před vámi. Každý rok u firem zveřejníme desítky tisíc nových hodnocení a můžete tak s jistotou zvolit tu firmu, se kterou jsou spokojení i ostatní poptávající.

Jak mám postupovat, pokud jsem si vybral firmu?

V dnešní době je velmi těžké sehnat kvalitní firmu, proto neotálejte a firmu sami kontaktujte. Určitě doporučujeme firmu ještě prověřit v obchodním rejstříku firem a sepsat smlouvu/objednávku s detailnějším rozpisem rozpočtu, aby nedošlo k nedorozumění při předávání díla.

Mohu firmě poskytnout zálohu na práce?

Mnoho firem zálohu na služby ani nevyžaduje. Ze zkušeností poptávajících nedoporučujeme dodavatelům poskytovat větší sumy na nákup materiálů apod.. Je vhodné se předem domluvit na průběžném plnění a platby poskytovat až za dodaný materiál. V žádném případě nedoporučujeme poskytovat zálohu bez vydání dokladu.

Jak můžu zadat firmě, která u mě realizovala zakázku, hodnocení?

Pro zadání hodnocení máte více možností. Pravidelně klientům rozesíláme informační e-mail, který vás žádá o ohodnocení vašich poptávek. Hodnocení je možné zadat také ve vašem osobním profilu na Poptávej.cz. Případně můžete napsat text hodnocení spolu se jménem firmy a poslat ho na e-mailovou adresu info@poptavej.cz. Vaše hodnocení je pro nás cennou zpětnou vazbou a pomáhá ostatním uživatelům vybrat si vhodnou firmu pro jejich poptávku.

S kým a jak mohu řešit stížnost na firmu?

V případě jakékoliv stížnosti či požadavku ohledně firem a realizace poptávek se obracejte přímo na naši zákaznickou podporu na telefonu 601 601 581.

Co mám dělat, pokud zapomenu heslo?

V případě ztráty vašeho hesla si můžete nechat zaslat heslo nové a to přímo z našich webových stránek.